torsdag den 20. februar 2014

Bliv Lys!!!!

 
Igen en gråvejrsdag - og det gider jeg ikke. Den anden dag skinnede solen - og det gider jeg godt. Fuglene var også i forårshumør. Solsorten sang for mig.
Måske skyldes mit lidt slatne humør også, at jeg igen har dårlig hals - og det gider jeg slet ikke. Efter i dagevis, at have drukket kandevis af ingefær te (som min søde datter, har lært mig at nyde) syntes jeg, det var meget bedre. Hvorfor vender det så tilbage?
I går gik jeg så i gang med at afprøve en ny drik med ingefær. En opskrift, jeg fandt på nettet, hvor husker jeg desværre ikke. Men den er afprøvet, og her kommer, hvad jeg gjorde:
300 g ingefær (jeg skrællede den og skar den i stykker)
3/4 l vand
Saften af 3 citroner
3 spsk. honning.
Ingefær småkoger i vand ca. 20 min. og blandes derefter med citronsaft og honning. Rør til honningen er opløst.
Stilles i køleskab natten over.
Hæld gennem en sigte, og hæld på skoldet flaske.
Det bliver min morgensnaps de kommende dag.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar