søndag den 5. maj 2013

Højbede og 7,5 tons muld

 
Måske kræver det lidt fantasi, men jeg kan sagtens se, hvordan mine nye højbede kommer til at stå med dejlige grønsager, så jeg blot kan gå ud og plukke til salatskålen.
MEN der er lige lidt arbejde, der skal gøres inden. Jeg har godt nok i lang tid talt for, at nu SKULLE der altså snart ske noget. Højbedene har efterhånden stået klar i nogen tid, takket være en energisk svoger. Fredag blev jeg dog nærmest mundlam, da manden sagde, at nu havde han bestilt muld, som ville komme i løbet af et par dage. Men inden middag holdt en lastbil med 7,5 tons dejlig muld. Heldigvis var det i sække, som elegant blev svinget ind og placeret i haven.
Så nu er manden igang - dog med det letteste først, nemlig oprettelse af et bed, som har stået gabende tomt hele foråret, da alt var fjernet en dag, jeg ikke var hjemme. Jeg græd næsten over alle de blomsterløg, der var 'smuttet' med ud. men hvad, der kan vel sættes nye, og alt var jo gjort i den bedste mening.
Bare vent, her kommer igen erantis, krokus og hyacinter til næste forår.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar