fredag den 24. januar 2014

Besøg på Aros


Your rainbow panorama
I dag besøgte vi (manden og jeg) kunstmuseet Aros i Aarhus for at se 2 udstillinger. PAS DE DEUX ROYAL - ET KUNSTNERISK MØDE. Det var en rigtig fin oplevelse. Selv om jeg har set dronningens kunst udstillet mange andre steder, må jeg sige, at dronningens og prinsens arbejder spiller rigtig fint sammen. Jeg er virkelig imponeret over, hvad prinsen kan. (Jeg har ikke tidligere givet hans arbejder særlig opmærksomhed). Nogle af hans digte var sat op på væggene, og det gav mig faktisk lyst til at læse hans bøger med digtene. Hans skulpturer er også pragtfulde.
Tal R  THE VIRGIN var noget ganske andet. - Godt vi skulle bevæge os på trapper mellem de 2 udstillinger, så vi lige kunne nå at omstille os. Det mest spændende for mig var hans pigmentmalerier. Her benytter han den gamle teknik med harelim, der varmes op og tilsættes farvepigment.
Efter en dejlig frokost, måtte vi lige igennem byen, inden turen gik tilbage til Skrænten.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar