mandag den 13. april 2015

Skagen i lukkesæsonen

Da både manden og jeg syntes, det var længe siden, vi havde været i Skagen, besluttede vi at tage en tur derop. Det passede os - og hotellet - torsdag/fredag/lørdag i sidste uge. Så vi pakkede tasken i solskin og kørte afsted.
Vi skulle bo på Plesners hotel. Et hotel, vi tidligere har boet på. Det har skiftet ejer, og er nu en del af Gilleleje Badehotel (ja det er altså rigtigt). Det har fået en kraftig make over, og fremstår  lyst og fint. MEN vi måtte konstatere, at badesæsonen bestemt ikke er startet endnu. Alting var lukket frem til 1. maj. Vi vidste godt, at museet var under om-/tilbygning. Skagen vågner tilsyneladende først pr. 1. maj.
Et rigtig hyggeligt lille hotel med venlig og imødekommende betjening.
1
 Havemøblerne var stillet frem, men det var bare for koldt at sidde der.
1
1
Dejlige opholdsrum, men de blev låst af, når personalet gik kl. 18. Der var mange gæster på hotellet, og ingen syntes om, at der blev lukket af så tidligt, selv om værelserne var fine.
1
Vi boede i nr. 7. Et dejligt værelse.
1
En 'stor' mand på en kæmpe bænk!
Vi fik såmænd en fin lille ferie alligevel. Vi besøgte Anne og Michael Anchers hus. Der var ikke mange besøgende denne fredag formiddag, så vi  kunne komme helt tæt på tingene. Så selv om jeg har besøgt stedet flere gange, var det hyggeligt at gå rundt der. Og tænk på onsdag er det 80 år siden Anne Ancher døde. Jeg er beundrer af hende. Hun tilkæmpede sig respekt og anerkendelse i en tid, hvor kvindelige kunstnere ikke var anerkendt for deres kunstneriske faglighed.
Gammel Skagen blev også besøgt. Selv om det nærmest var storm, skulle vi ud og gå en tur der. Jeg plejer altid at gardere mig mod at komme til at fryse, men denne gang, havde jeg fejlbedømt. Solen skinnede jo, da vi kørte fra Skrænten torsdag morgen, så jeg havde taget 'forårsjakken' med. Det skulle bestemt have været vinterjakken!
Manden min og jeg er vist ret enige om, at vi skal besøge Skagen igen, når museet er åbnet. Så må solen gerne skinne, jeg elsker nemlig at sidde på havnen og pille/spise rejer. Manden er mere til fiskefrikadeller, men det hele kan købes samme sted, så...
Får du lyst til at vide mere om det lille hotel, så kig på  http://www.hotelplesner.dk/.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar