torsdag den 26. januar 2017

Julegaver på engelsk

I julegave fra min søde datter, som bor i New York fik jeg blandt andet 3 strikkebøger:
Knitted Socks,  Knitting Hats & Mittens, Icelandic Handknits
Jeg har dog aldrig prøvet at strikke efter en engelsk opskrift. Men det er rigtig fine bøger med mange  diagrammer, så jeg var sikker på, at jeg nok skulle få glæde af dem. - Og jeg må indrømme, at jeg læser strikkebøger med lige så stor glæde som skønlitteratur. Jeg hygger mig med at sidde med en strikkebog med flotte billeder, og det var selvfølgelig det, min søde datter godt ved. 
I tirsdags kørte jeg til strik i Horsens (Seriøs strik for sjov). Her var en del af programmet, at man fremviste, hvis man havde fået strikkebøger i julegave. Jeg viste mine bøger og fortalte, at jeg aldrig havde strikket efter en engelsk opskrift. Det viser sig så, at Berit havde lavet en oversættelse af engelske udtryk til dansk, og fluks sendte hun mig disse oversættelser. TAK Berit. Nu ved jeg, at jeg kan strikke efter opskrifterne i bøgerne. Lidt sjovt var det faktisk også, at en anden havde fået Icelandic Handknits på dansk. Så hvis der er noget, jeg ikke lige kan finde ud af, kan jeg sikkert låne den danske udgave på biblioteket.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar