onsdag den 10. maj 2017

Regn og mørke skyer - Nu blunder den lyse nat

"Du danske sommer, min hilsen tag, du lyse nat og du lyse dag" Sådan hedder det i sangen Du danske sommer. Kalenderen fortæller mig, at det nu er tid for lyse nætter. Fænomenet begynder natten mellem 5. og 6. maj. Jeg har dog ikke oplevet lyse nætter endnu. Jeg synes faktisk, det har været meget mørkt. Jeg længes virkelig efter disse lyse sommeraftener og nætter.
Jeg holder også meget af Alberte Windings sang: ... "Nu kommer fuglene igen, og lyset vælter pludselig ind, det kommer gennem alle sprækker, lyse nætter er tilbage. Nu kommer lydene igen, og verden vælter pludselig ind, med parasoller og sandaler, bølger maler alt i sand....."
Jeg har ikke engang haft sandaler på endnu. Så se nu at komme du danske sommer.... Jeg venter sådan på dig!
De lyse nætter varer cirka 3 måneder, og klinger først af i begyndelsen af august måned, så der er heldigvis tid endnu til, at vi kan opleve dejlige varme solskinsdage, efterfulgt at de lyse aftner/nætter.
På en så mørk og regnfuld dag som i dag, må jeg holde humøret oppe ved at synge nogle af de dejlige sommersange, vi har.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar