søndag den 30. april 2017

Sommerhussstrik ved Vesterhavet

I den forgangne uge deltog jeg i strikkekursus på Lodbjerg Hede. Jeg boede i mit eget sommerhus. De øvrige deltagere boede i 2 sommerhuse, der lå ved siden af hinanden, ikke langt fra mit hus.
Det var nogle dejlige, lærerige dage, hvor Bodil Munch underviste os i, at perfektionere vores strik. Jeg meldte mig til som sidste deltager, og var derfor ikke med i den gruppe, hvor deltagerne forinden havde bestemt, hvad den enkelte ville/kunne bidrage med f.eks. madmæssigt. Jeg siger jer, at der var lækkerier!!!
Desværre havde jeg ikke kamera med, så billederne er nogle, jeg har lånt fra andre deltagere.
 Bodil Munchs billede.
Jeg har ikke tal på de forskellige slags syltetøj og safter, der var, selvfølgelig alt hjemmelavet, ligesom alt brød også var hjemmebagt.
Men der blev også lavet andet end  mad.
Jeg havde nok at se til. Det var meget dygtige og rutinerede strikkere, jeg var sammen med, men jeg lærte rigtig meget. Alle var flinke til at hjælpe, når jeg ikke lige forstod, hvad det var, vi skulle gøre.
Bodil Munchs billede. 
Men der var også brug for motion og frisk luft ind imellem
Bodil Køhlers billede.
Bodil Køhlers billede.
Kirsten Mølgaard Andersens billede. 
Det var koldt, så de forskellige strikkede sjaler var med på stranden. 
Jeg siger TAK til de øvrige deltagere, der berigede mig såvel med lærdom om strik, samt en hel masse andet. Så selv om jeg slet ikke strikkede på deres niveau, følte jeg ikke, at jeg var udenfor, tvært imod var alle venlige til at hjælpe, så nu  føler jeg mig mere rustet til at gå igang med nye strikkeopgaver. Jeg vil følge med i de udbud Bodil Munch har om kurser, og hvis det er på Lodbjerg Hede, de holdes, så vil det passe mig særdeles godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar