søndag den 23. april 2017

Morgentur i haven

Solen skinnede da jeg stod op, så efter en dejlig morgenmad, skulle jeg en lille tur rundt i haven.  Tulipantræet blomstrer. Det samme gør tulipanerne, medens påskeliljer og andre liljer nu er ved at have overstået deres storhedstid.

Det er ikke et træ. vi har plantet, så det er en sikkert en fugl, der har "båret" det ind i haven. Vi har rigtig mange fugle i haven. Lige fra vi opdagede det lille træ, har jeg glædet mig over at det er kommet til vores have.


Det er først for nylig, jeg fandt ud af, at disse blomster hedder vilde tulipaner. Det er heller ikke nogen, jeg mener at have plantet, men de har nok været sammen med nogle tulipanløg. 
En dejlig måde at starte dagen på.
Nu skal jeg i gang med at pakke til sommerhusstrik i næste uge. Jeg hader at pakke, men det skal jo gøres, og denne gang, skal jeg også gennemgå, hvad jeg tror, jeg får brug for af garn. Jeg ved, at jeg vil ærgre mig, hvis jeg bliver nødt til at købe noget garn, som jeg ved ligger herhjemme. Jeg har aldrig været på strikkekursus i mere end 1 dag ad gangen, så nu må jeg se, hvad dette kursus indeholder, men jeg glæder mig på en måde, selv om jeg jo ikke er meget for at forlade min matrikel ret lang tid af gangen. Jeg har det bedst, når jeg ved, jeg kan hvile ryggen, lige præcis når jeg har brug for det, så det ikke bliver så slemt, at jeg må ligge i flere dage. Men nu må vi se, jeg håber selvfølgelig på, at det kommer til at gå.
Disse vibeæg stod på mit morgenbord. Jeg synes, det er så fin en spinkel blomst.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar