mandag den 3. april 2017

Slut på forårssæsonen



Denne mandag var sidste dag, vi sang sammen på Hellebjerg i denne sæson. Jeg skal lige love for, at der var gang i tangenterne - og sangstemmerne. Vi havde besøg af en højskolelærer fra Uldum Højskole. Det blev en meget livlig afslutning på en dejlig sæson.
Mange af højskolesangbogens sange/salmer blev udsat for andre rytmer, end vi normalt kender dem. Det var dejligt at prøve, især når det blev ledet af så dygtig en pianist.
Jeg bliver i så godt humør efter sådan en dejlig formiddag.
Vi sang Halfdan Rasmussen sange. Bl.a. "Noget om kraft"
Første vers lyder:
Med store undrende øjne går jeg,
hvor anemonerne lyser hvidt.
Og midt i forårets lysvæld står jeg
og ser mod himlen og spørger blidt:
Hvem opfandt lærken og nattergalen,
hvem satte knopper på birk og bøg?
Og hvem bestemte, at netop svalen
sku' være svale og gøgen gøg?
De øvrige vers finder du i Højskolesangbogen nr. 122 og syng den gerne selv!

Tilbage på Skrænten blev der klædt om til 'cykeltøj', og så gik turen til Juelsminde, for at købe de daglige fornødenheder.
Når solen skinner, er det lige som om alle bliver i lysere humør. Jeg blev overhalet af et par cykelryttere. De har jo ikke ringklokke på cyklerne. så de råbte, for at få mig til at køre længere ind til siden på cykelstien, så de kunne komme forbi. De overhalede og smilede venligt til mig. Det er helt anderledes end min gode bekendt kan berette. Hun gik tur på cykelstien, da en flok cykelryttere kom kørende. En råbte til hende."Gå til siden, din gamle kælling". Hvis det var mig, de havde råbt sådan til, kunne jeg have fundet på at vælte dem af cyklen! Man har bare at opføre sig pænt over for ældre kvinder!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar