onsdag den 5. juni 2013

Seriøst strik.... for sjov: Tema blot blåt

Jeg skal da bidrage med
ja - rigtigt. Strikkede håndklæder i blå nuancer med forskellige mønstre. Jeg er endnu ikke på hold med de meget dygtige strikkere, men lidt har vel også ret! Jeg vil begive mig ud i mønstre alene i ret og vrang, og så må vi se, hvad der kommer ud af det.
Men hvor kom ideen fra? Jeg gik en tur i min have tidligt i morges og fik øje på en blå lupin. Jeg elsker lupiner, 

og lige pludselig var det klart for mig, at jeg skulle igang med blå håndklæder.
Det vil jeg hygge mig med. Se blot hvad farven blå betyder:
BLÅ er en kølig og beroligende farve, der viser kreativitet og intelligens. Det er en farve, som symboliserer loyalitet, styrke, visdom og tillid.
Blå søger fred og ro og promoverer fysisk og mental afslapning. Farven blå reducerer stress, og skaber en følelse af ro, afslapning og orden
Lyseblå repræsenterer sundhed, healing, ro, forståelse og blødhed.
Mørkeblå forbindes med viden, magt, integritet og seriøsitet.
(Fra ”Farvernes betydning af Jacob Olesen).
Det kan da kun blive godt.

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar