fredag den 7. marts 2014

Vævestrik

          
Onsdag"underviste" jeg i vævestrik i foreningen Seriøs Strik for sjov.., Vejle Afdelingen. En forening, jeg er meget glad for at komme i. Vi mødes 1 aften om måneden. Jeg er så absolut ikke en erfaren strikker, men her møder jeg mange rigtig, dygtige strikkere, der gerne deler ud af deres erfaringer. - Og der er plads til alle, bare man har lyst til at strikke.  Men jeg indrømmer gerne, at jeg  var noget nervøs. Undervise har jeg jo gjort mange gange, men det har været i stof, jeg var godt hjemme i. Jeg tror såmænd, det gik fint nok. Vi talte om perlegrus, franske liljer o.lign.
Jeg har strikket håndledsvarmere i mønstret franske liljer. Det har Inger Maribo lært mig. Og vævestrik er spændende. Det er enkelt - man "væver" med tråden henholdsvis foran arbejdet og bagved arbejdet. Der kan laves rigtig mange forskellige udtryk på denne måde.
Endnu en dejlig aften i godt selskab!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar