lørdag den 21. november 2015

Skovtur

Jeg har lige været på en lille skovtur. Jeg trængte til at blive 'luftet' lidt. Så turen gik denne gang til skoven ved Juelsminde. Her kunne jeg plukke lidt grene og samle blade.
Tankerne gik tilbage i tiden, for her havde vi, da børnene voksede op, en badeplads. Man kunne dengang hos Palsgaard leje en plads til parkering i skoven lige ud mod stranden. Det var særdeles praktisk - og dejligt. Det er en af de bedste strande heromkring, og så kunne vi køre helt ned, så vi ikke skulle bære tingene ret langt. Det var meget praktisk, når børnene skulle have legetøj m.m. med. Og der var kun dem på stranden, som havde lejet en plads. På denne strand har vi tilbragt rigtig mange dejlige timer.
Nu ser det noget anderledes ud. Der er bygget hytter til udlejning, og man kan leje en plads til campingvogn, som må stå der fra april til oktober. Der er også bygget et overdækket grillsted. Men der udlejes ikke længere P-pladser.
Denne træskulptur står lige ved indgangen

Men denne gang var jeg her for at samle lidt. Hjemme igen stak jeg grene ned i krukker, men der var selvfølgelig slet ikke nok, så jeg må afsted igen en anden dag.
I haven står julerosen i blomst
Nu er det spændende, om det bliver rigtig vinter. Jeg har faktisk først i dag været på loftet for at hente vinterfrakkerne med. I mandags fik jeg vinterdæk på bilen. Så jeg er vist ved at være vinterklar, så kom bare an kong Vinter.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar