tirsdag den 20. september 2016

Æbler lyser rødt på træernes grene.

Jeg fik jo en del æbler til dekoration hos min søde nabo. - Og når jeg først har fundet "bindekassen" frem, så kan jeg næsten ikke stoppe igen. Så efter min morgengåtur og en cykeltur til Juelsminde, gik jeg ud og klippede nogle grene, så jeg kunne lave endnu en lille dekoration. Alt imedens jeg ikke kunne lade være med at tænke på teksten (og synge lidt) af denne sang: 
Æbler lyser rødt på træernes grene
høsten går ind.
Går igennem skoven ganske alene,
stille i sind.
Gyldne farver og sensommerbrise
fylder hjertet med vemodig musik
-går og nynner en sensommervise
fjernt fra byens larmende trafik.
Hvis du bliver nysgerrig efter at se hele teksten, står den i Højskolesangbogen som nr. 337.
I går havde jeg besøg af en veninde, som har været på Svalbard for at male. Det var rigtig interessant, at se, hvad der var kommet i hendes skitsebog. En skitsebog er simpelthen den bedste rejsekammerat man kan have, hvis man vil fastholde dejlige øjeblikke fra rejser. En mørk vinteraften kan jeg finde på, at hente min skitsebog frem fra f.eks. Mallorca, og straks er jeg tilbage i dejligt solskin og kan mærke, hvad jeg følte, da jeg gik ad bestemte stier oppe i bjergene. Eller sad og nød stilheden i klosterkirken.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar