torsdag den 21. januar 2016

I sne ....

I sne står urt og busk i skjul. Det ses tydeligt, hvis man går en tur i haven
Det er en usædvanlig dejlig morgen. I nat har det været det koldeste, jeg har set i år, så det var på med alt det varme tøj, da turen startede klokken 8. Men at opleve en så pragtfuld morgen, gør en i rigtig godt humør. Jeg elsker sne og frost - lige indtil jeg i aftes skulle ud at køre i min bil. Den var dybfrossen. Min bil plejer at have pladsen i garagen, men i vinter må den stå udenfor, så lige nu er der er lidt arbejde at gøre, inden man starter ud.
Jeg kunne næsten ikke få mig selv til at gå rundt på græsplænen her til morgen. Den er hvid og helt ubetrådt, men jeg skulle lige over og kigge på, hvad der sker med tulipantræet, der før frosten stod med store knopper.
Nu må jeg vente og se, hvad der sker med de knopper. Tager de skade af frosten, eller klarer de den?
Når solen står smukt op, går den også smukt ned. Det oplevede jeg i går sidst på eftermiddagen.
Nå jeg må i gang med dagens gøremål, der er mange. Jeg havde nu mest lyst til bare at være udenfor i det dejlige solskin.

 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar