mandag den 12. maj 2014

Anne Just have og Saltum Uldfestival

Vores besøg i Nordjylland startede ikke helt som planlagt. Cyklerne fik lov at blive hjemme, da det regnede virkelig meget, da vi skulle af sted. Men inden vi nåede frem, klarede det op. Det holdt lige til vi var på vej tilbage til Skrænten, så det var fint afpasset.
Jeg havde pakket en bedre madkurv - og selvfølgelig "lidt" garn. Min mands kommentar var da også, at ja vi går i hvert fald ikke ned hverken på mad eller garn. Han var helt sikker på, at der var restauranter og steder, hvor man kunne købe mad også i Nordjylland. Men jeg synes nu, det er dejligt med en kurv fyldt med de lækkerier, jeg holder meget af. Han blev dog imødekommet, så vi spiste på restaurant om aftenen.
Jeg siger jer, opholdet i Anne Just have var pragtfuldt. Vi boede i Eriks værelse
1
Det var det eneste, der var tilbage, da vi besluttede os. Det var ikke stort, men vi skulle jo heller ikke opholde os så meget der. Til gengæld var der et dejligt stort badeværelse, som vi delte med et andet par. De øvrige beboer skulle enten til uldfestival eller blomsterbindekursus i haven
Når man lejer sig ind, er der fri adgang til haven. Det var der, vi opholdt os mest. At sidde i væksthuset og hækle. Det var intet mindre end pragtfuldt.
 
11
Jeg kan slet ikke beskrive, hvor dejligt der var. Der var ingen besøgende i haven, så vi følte, at vi næsten havde den helt for os selv. 
Det kan være svært at finde rundt i havens mange stier. Det oplevede jeg, da jeg skulle tilbage fredag aften. Manden var gået, men jeg kunne næsten ikke løsrive mig, så jeg ville sidde lidt længere, men det betød, at jeg måtte gå rundt nogen tid inden jeg fandt tilbage.
Se mere til det pragtfulde sted på  http://www.annejust.dk/
Lørdag morgen blev morgenmaden indtaget i  væksthuset. Herefter gik turen de ca. 6 km ind til Saltum, hvor der var uldfestival.
Der var så mange mennesker, at det var lige før jeg fortrød, at vi havde forladt et af de dejligste steder på jord. Først kunne jeg slet ikke overskue tingene med de mange mennesker, men det endte da med, at jeg fik købt 'lidt' garn med hjem. Og det var da også sjovt at opleve, men det er nok ikke noget, jeg vil prioritere igen.

Årets tema på uldfestivallen 2014

Flere billeder fra Anne Justs have.





TAK for en pragtfuld tur til det nordjyske.


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar