mandag den 19. maj 2014

Vesterhavet dejlig bededagsferie

I sidste uge fik vi en melding om, at nu var sommerhuset ved at være, så klar, at vi kunne "flytte ind". Det var en dejlig besked - efter at have ventet ca. 2½ år på, at renoveringen skulle blive færdig. Håndværkere gør jo ikke rent efter sig, men der var da ryddet nogenlunde op. Så det var bare i gang med kost og spand - og jeg siger jer, at der skal en ordentlig omgang rengøring til.
En minimalistisk ferie blev det nu også til.
Man kan klare sig med lidt, når blot vejret er dejligt.
Men manden syntes nu alligevel, da var lidt hårdt, kun at have disse klapstole, så lørdag tog vi på genbrugsmarked  i Ringkøbing og købte et par lidt mere behagelige stole, som senere kan bruges ude.
Efter en dejlig frokost på Torvet i Ringkøbing, var der fornyede kræfter til rengøring m.m.
Nu kan vi så glæde os til at få vores møbler hjem fra opmagasinering. Ja glæde er måske så meget sagt, for alt blev bare pakket sammen i en vis fart og kørt af sted. Så her forestår  en større sanering. Efter 30 år er der samlet lidt sammen! Men at få vores senge retur bliver bare dejligt. Det er lidt besværligt at ligge på en luftmadras i vores alder. Men vi morede os nu og tænkte tilbage på vores tidlige ungdom, da vi var på ferie med  et tomandstelt.
Lidt nydelse blev der også til. Jeg gik langs havet til Søndervig. Her kunne man virkelig mærke feriestemning. Alle syntes glade - måske fordi solen skinnede så dejligt. Der var i hvert fald allerede mange mennesker og feriestemning.
På min vej langs havet sker der altid sjove ting.
Da jeg stødte på denne store handske, og der lå en gren lige foran, kunne jeg ikke lade være med at tænke på "Goddag mand økseskaft". Så nu står den altså der.
Hold op hvor var jeg træt, da jeg kom tilbage. Det er også en længere tur. Manden ringede da også for at spørge, om han ikke skulle komme og hente mig, men nej, nu havde jeg bestemt, at jeg ville gå hele vejen!
Mens jeg gik tur, kørte manden i pendulfart til lossepladsen.
Nogle dejlige dage i mit elskede lille sommerhus sluttede søndag aften. Nu var der også blevet overskyet med udsigt til regn.

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar