tirsdag den 21. oktober 2014

Køkkenrenovering

Nu er vi i gang. Jeg plejer at sige som Dan Turell, at jeg holder af hverdagen. Jeg holder nemlig meget af, at være hjemme i mit hus og min have, måske fordi jeg i mit arbejdsliv har været meget væk hjemmefra. Men lige p.t. er der ikke meget, at være glad for at kigge på. Køkkenet skal renoveres. Det er det køkken, huset er "født" med, der nu må lade livet. Huset er fra 1970, så det må også siges at have holdt godt. I de år hvor 'alle' jo fik nyt køkken, fik jeg ofte spørgsmålet: 'Hvornår skal i have nyt køkken?", og mit svar var, at det skulle vente, til jeg gik på pension, så jeg rigtig havde tid til at nyde det. Det er nu over 6 år siden, jeg gik på pension, så de sidste år har jeg hørt på:
'I har nok opgivet at få nyt køkken'. Ja, det havde vi såmænd næsten også, da jeg syntes, det var noget af et projekt, for det er ikke kun køkkeninventar, der skal udskiftes. Vægge, loft og gulv skal jo også renoveres.
Men nu er vi i gang. I går pakkede jeg ned fra nogle skabe, som så straks blev brækket ned. I dag var det også tidligt op og i gang - kun afbrudt af et besøg hos tandlægen.
Se her hvor uoverskueligt det er!!!
Sådan så stuegulvet ud til morgen
En del af kasserne er fyldt, så måske skal vi have fat i nogle flere.
Manden min er STÆRK, både når der skal brækkes skabe ned - eller fliser fra væggen. Jeg kan kun bidrage med at holde ved, så han ikke pludselig får et skab i hovedet.

Men der er godt nok LANG vej igen. En del skabe mangler stadig at blive tømt, så de kan brækkes ned.

Det er udsigten fra min stol, hvor jeg dog endnu i dag kan sidde og spise. Men lige om lidt er det slut med at lave varm mad. Der er lukket for vandet i køkkenet, og snart bliver komfuret også taget fra.
Jeg kan jo håbe på, at blive inviteret ud til en gang varm mad en gang imellem. Lige som jeg håber, at alt er færdigt og på plads inden jul!!!!!!!



Ingen kommentarer:

Send en kommentar