torsdag den 7. maj 2015

Maskernes monument

I går deltog jeg i en strikkeworkshop på Vejle Bibliotek. Det var kunstneren Isabel Berglund,
 
der inviterede.
Hun er leder af projekt "Maskernes monument". Isabel Berglund er inviteret af Trekantområdet og kunstmuseum Trapholt i Kolding til at udføre projektet "Maskernes monument", der skal blive til 6 store værker udført i håndstrik. De færdige værker vil have form som huse, hvor vægge og tag består af håndstrikkede trekanter, der er syet sammen.
Da vi skulle mødes i foreningen Seriøs strik for sjov... om aftenen, var det nærliggende også at bruge eftermiddagen på strik.
Trekanterne skal have et bestemt mål (bund 35 cm og højde 50 cm) og skal strikkes i garn, der udleveres af kunstneren. Det er nu ikke let at ramme disse mål.Vi får ingen opskrift på maskeantal eller lign. da man bruger de pinde og det mønster, man synes om, så trekanterne bliver forskellige.
Det blev en hyggelig eftermiddag.
Rigtig dårlig billedkvalitet, undskyld !!!!!!!
Vejle strikker i "neonorange". De andre byer strikker i andre farver  - eks. gul og mørklilla.
Jeg har i dag strikket min første trekant. Jeg klippede en skabelon, men alligevel tog det mig nogen tid at finde ud af, at få det til at passe. Men nu er jeg sikker på, målene er overholdt!
Særlig spændende er den nu ikke, så næste må gerne blive lidt sjovere! 







Ingen kommentarer:

Send en kommentar