onsdag den 26. august 2015

Ikonkursus

Vores lille ikonguppe har været på kursus i Frederikshavn hos Annette Nepper-Chrisensen. Annette har jeg kendt gennem efterhånden 8-9 år. Anette har æren for, at jeg kom i gang med at male ikoner, hvilket jeg har så stor glæde af. Men mine venner i den lille gruppen har æren for, at jeg fortsat maler. Uden dem var jeg ikke kommet så langt. De er så villige til at hjælpe og lære fra sig, og så er det de dejligste mennesker, at dele netop denne interesse med. Tidligere er Annette kommet ned til os for at undervise, men denne gang tog vi op til hende. I sin private bolig har Annette et fint undervisningslokale. Vi havde ønsket at blive undervist i at male bjerge og hænder. For ikke ikonkyndige lyder det måske lidt mærkeligt. Men vi havde virkelig travlt og "kæmpede" med såvel bjerge som hænder.
Når man ser, hvad vi nåede på 2 dage - hvor der blev arbejdet koncentreret fra morgen til aften - skal man nok være ikonkyndig for at forstå det.
Man bliver så inspireret af at sidde i Annettes ikonværelse, og får lyst til at gå i gang med en hel masse ting. Men når jeg ved, hvor længe, jeg er om det, så.....
1
 Forplejningen var også eminent. Hver morgen mødte vi frem til friskbagt brød og kaffe/te på kanden, som Anette havde været oppe for at bage til os. Men ellers havde vi fordelt, hvad vi hver især skulle have med, så mad manglede der i hvert fald ingenting af!!! 
Jeg siger TAK for et par dejlige dage, og tak til Lena fordi jeg kunne køre med til Frederikshavn. 
I dag kræver min ryg fuldstændig ro, og det må jeg så give den.

 






 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar