lørdag den 17. oktober 2015

Havevandring m.m.

Efter nu at have været 'angrebet' af enten bakterier eller virus i en uge, og dermed lagt ned, er jeg i dag kommet på højkant. Da jeg kiggede ud af mit køkkenvindue, faldt mit øje på den busk jeg kalder ildtorn. Den lyser virkelig op i den tåge, vi lige nu er omgivet af. Jeg måtte derfor en tur ud i haven.

Også kristtornen står fint med bær lige nu
Fuglene mangler da vist ikke mad. De plejer at spise bærrene, inden jeg når at plukke ind til jul.
Jeg har altid undret mig over, at denne blomst hedder sankthansurt, når den blomster på denne tid af året og ikke omkring sankthans. Men flot lyser den op blandt alt det visne.
Så er det vist også de absolut sidste roser for i år. 
Desværre er manden nu også angrebet. Han er faktisk hårdt medtaget og mener, at jeg er skyld i al hans dårligdom lige nu, og det må jeg nok give ham ret i, men trøster med, at efter nogle dage bliver det nok bedre for ham også. Men træls er det medens det står på.
 




 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar