mandag den 19. oktober 2015

Sang i oktober, og tanker om en kommende vinter.

I formiddags har jeg været til sang. Selv om min hals absolut ikke er til sang lige nu, så kom jeg afsted alligevel. Jeg skal til at i gang med de forskellige gøremål igen. Jeg er træt, men jeg ved, at sang giver energi, så det var et godt sted at starte.
Vi sang mange dejlige sange, og en jeg holder af er Jens Rosendals "Oktoberdagens skiften".
Oktoberdagens skiften
af skyer, sol og regn
slår som en blæstens rytme hårdt
i hjertets egn.

Oktoberdagens farver
og bronzeblomsters glød
har samme stærke strøg som dybt
i sindets lød.
(Hele teksten er i Højskolesangbogen nr. 346)

Jeg har tidligere haft gang i strikkepindene, for selvfølgelig skal vi være forberedt til vinterens komme.
Noah skal have sokker og vanter. 
Vanterne er jeg dog i tvivl om passer, måske er de for små. Jeg er såmænd ikke så meget for at strikke vanter, da jeg ikke har en ordentlig opskrift.
Siw får et halstørklæde og vanter.
Siw har dog fortalt mig flere gange, at hun gerne vil have strikkede fingerhandsker - men til så små fingre - det kan jeg ikke finde ud af - så hun får også luffer. 
Endnu et halstørklæde er færdigt. Om det bliver boende her, eller flytter et andet sted hen må tiden vise.

 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar