fredag den 22. august 2014

Noget om at gå - i regnvejr

Jeg holder utrolig meget af Halfdan Rasmussens digte. Vender ofte tilbage til dem, når jeg får lyst til at hyggelæse digte. Inden jeg skulle ud på min daglige tur i dag læste jeg "Noget om at gå", da den passer helt perfekt til både vejret og mit humør. Du får lige lidt her:

Nu falder regnen monotont og trist
og lægger spejle ud på sti og vej.
På himlen vandrer skyerne, og hist
hvor vejen krummer ryggen vandrer jeg.

Jeg går og nynner på en melodi
om markens blomster og de vilde hegn.
Og er den ru og hæs er det fordi
min røst blev stemt af vestenvind og regn.

Du må selv læse videre. Du finder mange dejlige digte i bogen Tosserier.
 
I går skinnede solen da lidt, og jeg fik luftet (tørret) næsten alt vasketøjet ude. Jeg ejer nemlig ikke en tumbler, så det er bare med at være opmærksom på vejret, når vasketøjskurven skal tømmes. Det var først sidst på dagen, vi fik regn her på Skrænten, men så kom den også i rigelige mængder.
Mit sind bliver nu noget lysere, når solen skinner. Det giver mig mere energi. Så jeg håber, det bliver ret langsomt, vi skal vænne os til at undvære solen. Men lige nu gemmer den sig godt bag en grå skymasse.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar