tirsdag den 15. december 2015

Jul, jul...

Det bliver til lidt juleri hver dag her på Skrænten.
I morges startede dagen med at skrabe. Manden min forærer hvert år i december en kalender til børn, børnebørn - og mig. Og nu er det spændende, jeg mangler nemlig 1 rensdyr, så er rækken fuld. Men, men.. selv om jeg jo godt ved, at jeg ikke er heldig i spil SÅ.....
Sjovt er det da alligevel.
I dag har jeg også hygget mig med at tage lidt frem fra julekasserne. Englen er sat op i stjernehimlen.
 Den gamle nisse har indtaget sin vante plads.
Nissen er min søns. En gave han fik til hans første jul i 1972. Fra hvem han fik den, erindrer jeg ikke. Man kan vist ikke ligefrem sige, at det er en køn nisse. Men her i huset er den værdsat. En dag flytter den nok herfra og hjem til dens rette ejermand. Træskoene er de første træsko datteren fik. De har også i mange år haft sin faste plads ved siden af nissen. 

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar