torsdag den 14. juli 2016

Endelig lidt sol

I går (onsdag) vågnede jeg tidligt ved, at solen skinnede ind gennem vinduet. Jeg troede næsten ikke mine egne øjne, men det var rigtigt. Jeg nåede lige at tænke ærgerligt, at vi skal til frokost for at fejre en 70 års fødselsdag, for ellers var det den dag, cyklerne skulle have fået lov at 'strække ud'. Men dejligt er det jo, at nogen synes, vi må være med til at fejre det, at blive 70 år.
Flaget blev hejst, og hvor er dannebrog flot i solskin. Det blev da også bemærket, at vi havde hejst flaget for fødselaren.
Morgenturen blev nydt. Vandet skinnede så flot op mod den blå himmel. Ude på vandet lå et stort skib og pyntede i billedet.
Samværet med dejlige mennesker blev nydt.
Men tilbage på Skrænten, var jeg ikke længe om at skifte tøj og finde cyklen frem - og så afsted. Først gik turen ned til havnen i Snaptun. Hver gang jeg er på de kanter, nyder jeg synet af de fine sten, som står ved ind- og udkørslen dertil
1
Lige nu, hvor det igen regner, synes jeg alting er skønnere i solskin.
I går var jeg også i gang med at lægge planer for i dag, hvis solen stadig ville tilsmile os, men det kunne jeg have sparet, da jeg til morgen kunne konstatere, at det igen er en overskyet og regnfuld dag med bare 14 grader. 
Heldigvis har jeg da en masse dejlige ting, som kan ordnes indendørs, så jeg skal slet ikke klage!!!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar