torsdag den 21. juli 2016

Skrænten-Alrø tur retur




I går tog vi en hurtig beslutning. Solen skinnede og så skulle cyklerne ud. Dagen før havde vi talt om Alrø. Der sejler en færge fra Snaptun (troede vi) til Alrø. Det viste sig så, at man skal via Hjarnø, og der skal bestilles billetter i forvejen, da der kun kan være 12 cykler med. Det kunne vi ikke nå, så klokken lidt over ti (efter min morgenvandring) startede vi ud. Vi var enige om, at cykle så langt vi nu syntes. Det blev så helt til Alrø. Da vi var kommet til øen, cyklede vi ud på spidsen. Vi vidste, at man kunne få nogle vældig store tarteletter, og det havde vi lyst til at prøve. Men ak, da vi nåede frem, var der kun åbent fredag/lørdag/søndag. Heldigvis var der et andet spisested, indrettet i en gammel kostald. Der var mange besøgende, men også plads til os. Vi fik serveret udenfor.
1
og hvem tror i der fik hvad? Dem, der kender os har ikke svært ved at vide det.
Efter at have nydt maden og naturen på Alrø, gik turen igen mod Skrænten. Da vi ikke havde lyst til at cykle på landevejen, hvor der et langt stykke ikke er cykelsti, gik det på små veje. Via Sondrup og en hel masse andre små landsbyer.  En smuk natur, som blev nydt.
Men skal jeg være ærlig, var jeg en smule træt, da vi nåede hjem, efter at have cyklet 102 km. Jeg troede også, at kroppen ville være mærket af det i dag, men det er ikke tilfældet, så jeg må alligevel være i en rimelig god form.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar