tirsdag den 28. februar 2017

Dragen

Så blev et nyt sjal føjet til "de par stykker", der allerede ligger i skabet. Det er vist ingen hemmelighed, at jeg elsker sjaler og tørklæder til at varme ryg og nakke. Denne gang er det Sisse's Dragen.

Jeg har nok ikke læst præcist nok på opskriften. Det  blev ikke helt så stort, som jeg havde ventet. Men  for en gangs skyld strikkede jeg i det originale garn. Målene og strikkefastheden passer. Så sådan kan det gå, når man begejstres, og alt ser let ud, og der bare strikkes derud ad. Men dejlig varmt er det om skuldrene. Jeg overvejer dog lige, om jeg vil lave rækken med fastmasker og sætte kvaster på. Jeg tror nu ikke, at der skal kvaster på. Jeg synes tørklædet er for "tungt" til det. 
Det er et hurtigt strikket sjal. Jeg startede lørdag, da jeg kiggede Melodi grandprix, og var færdig søndag aften. I går blev enderne hæftet, og nu er det klar til brug.
Jeg har lige fundet garn frem fra lageret til at starte på Søstersjalet!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar