onsdag den 22. februar 2017

Ikonkursus i Tversted

I weekenden var ikongruppen på kursus i Tversted. Vores lærer Anette Nepper-Christensen har lejet lokaler i den nedlagte Tversted skole. Skolen er købt af Isager Strik, der flytter sit garnlager til skolen. Marianne Isagers plan er, at omdanne skolen til et kulturcenter. Det er allerede godt i gang. Jeg tror, det kan blive et dejligt sted. Anettes lokaler er i hvert fald hyggeligt indrettet og gode til kursus i ikonskrivning.
Vi havde lejet et sommerhus i Ålbæk til overnatning. Men hold da op, hvor var det koldt at komme der fredag. I øvrigt et dejligt stort sommerhus, men på denne tid af året, tager det tid, at få sådan et hus opvarmet.
Heldigvis havde vi alle varmt tøj med.
Godt med strikkede sjaler og tæpper så gik det lige.

Og så taler den ældre generation om, at børn og unge har travlt med sine mobiltelefoner! 
Jeg nåede ikke så meget på kurset, som jeg havde troet og planlagt. Efter sådanne kursusdage, er jeg helt tændt, og vil gerne straks arbejde videre herhjemme. Men når hverdagens gøremål melder sig, så går det som regel anderledes. Jeg er i hvert fald ikke kommet igang endnu.

 


Vi har gang i meget - som det ses. Vi  fik nogle af vores "problemer" løst, så det skule være letter at komme videre, når vi mødes næste gang.
Der blev også indkøbt lidt nye farver. Anette havde lige fået dem hjem fra Frankrig.
Tak til mine dejlige ikonveninder for 3 rigtig hyggelige dage. Om dagen blev der arbejdet koncentreret, men om aftenen blev der hygget, strikket, diskuteret -  og ikke mindst grinet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar