mandag den 13. februar 2017

Lidt af hvert

Vi har været en tur "sydpå" for at fejre mandens fødselsdag.
Først gik turen til Middelfart, hvor vi besøgte Clay Keramikmuseet. Der har vi været før og se spændende udstillinger. Denne gang blev dog ikke nogen særlig oplevelse. De var i gang med at skifte udstilling, så selv om der var adgang til halv pris, så... Vi fik til gengæld indblik i, hvor stort et arbejde, det er at opstille udstillinger. Der gik mange mænd og der var store trækasser overalt. Jeg tror vi må afsted igen, for den kommende udstilling hedder: Axel Salto - stentøjsmesteren.
Men de har en dejlig cafe, så her nød vi kaffe og lagkage, og ikke mindst den pragtfulde udsigt ud over Lillebælt.
En spadseretur i Middelfart blev det også til, selv om det var umanerlig koldt.
Vi overnattede på Trinity Hotel & Konferencecenter. Der har vi også været før. Et dejligt sted med store, lyse værelser. Om aftenen nød vi en udsøgt 3 retters menu.
Dagen efter gik turen til Kolding, hvor vi besøgte Koldinghus. Jeg havde glædet mig til at se Netmaskernes strikudstilling: Strikket Renæssance.




Det var nu ikke lige noget, manden min syntes var så spændende, så han gik hurtigt videre til prinsens udstilling: Himmelsten. En imponerende samling af orientalske jadesten/kunst. Men jeg gik lang tid rundt og nød de fine strikting. 
Jeg skulle nu også se udstillingen med jadesten. Den er imponerende og virkelig et besøg værd. Så vi gik i lang tid på Koldinghus, for uha hvor tiden let smutter, når man går og kigger og snakker om tingene. Men vi havde jo heller ikke noget, vi skulle nå.
Efterfølgende gik vi også en tur rundt i Kolding by - og det blæste stadig en kold vind, men heldigvis havde vi tøj på til at holde kulden ude.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar