torsdag den 13. november 2014

Formiddag på Skrænten

Jeg bliver noget bekymret ved de lyde, der kommer nede fra køkkenet. Der hamres og saves - og de fine hvide vægge - Uha, uha ???
Manden har forladt skuden for en tid. Han kørte i morges, men kommer dog hjem senere i dag. Forhåbentlig medbringende det, der skal bruges til opsætning af emhætten.
Jeg synes ikke, jeg kan foretage mig ret meget. Så derfor kan jeg lige så godt prøve at nyde, at jeg kan sidde og strikke på denne tid af dagen. Det er meget uvant for mig. Men jeg tror såmænd, jeg er ret lærenem på det punkt, når vejret er så gråt og trist som nu. Et par stearinlys og te på kanden, så...
Jeg kan da vise, hvad jeg fik færdig i weekenden.
En retstrikket vest. Strikket fra side til side. Garnet er købt hos Fandango.
Jeg synes, den er lidt for løs i nakken, så det overvejer jeg, hvad jeg vil gøre ved.
Et retstrikket sjal, som havner i sommerhuset. Det vil sikkert gøre godt en lidt kølig sommeraften.
Jeg har længe haft lyst til at afprøve Liselotte Wellers grundopskriften på raglansweater, strikket oppefra og ned. Da jeg så for nogen tid siden købte billigt garn (Järbogarn  100 g = ca. 550 m pr. nøgle 12 kr)  sat sammen med en tråd, jeg havde i gemmerne, kunne det jo ikke gå helt galt. (Jeg er ikke til eksperimenter med dyrt garn, da jeg ikke er en rutineret strikker).
Jeg blev ret glad for resultatet. Det er fint, at man kan prøve og passe til undervejs.
Jeg blev også gode venner med vaskemaskinens uldprogram. Jeg har været tilbageholdende med at vaske, når jeg var færdig med et stykke strik. Men min Miele maskine har et fint uldprogram, så nu har alt uldstrik, der skulle vaskes, været en tur igennem. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar