mandag den 24. november 2014

Køkkenføljeton

Nu tror jeg, vi snart kan skimte en afslutning. Der er lagt gulv. Desværre kunne det ikke ske uden, at det støvede ret meget. Der skulle slibes ned og spartles. Så jeg kunne have sparet  rengøringen i bryggers m.v. Det så mildest talt rigtig træls ud igen med alt det støv. Så det var en ommer!
Da gulvet var monteret fredag - og helst ikke måtte betrædes før dagen efter, gik jeg først i gang lørdag med at finde ud af, hvor tingene nu kunne placeres. Jeg syntes bestemt ikke, at der var plads til alt - og det er der heller ikke. Hvad gør jeg så? Ja, jeg ved det endnu ikke, for jeg er ikke god til at kassere. Jeg mangler det store skab. Men jeg erkender, at det jeg har fået, er meget pænere.
Så nu er der 3 bunker. En der SKAL findes plads til. En der måske skal ud. En der godt kan ryge ud. Men hvor er det svært! Jeg er i gang med at prøve at overtale manden til, at vi får et stort skab sat op ude i garagen, hvor jeg kan gemme ting, som kun bruges lejlighedsvis. Og så skal jeg have set på det, vi kalder kælderen, for der er måske også noget til de sidste 2 bunker - måske ud - og ud. Så kan noget komme derned. Men det er pakket godt dernede - så!!!
Men hold op hvor er jeg træt lige nu. Jeg har arbejdet HELE dagen.
Men nu kan vi så også se en del af stuegulvet igen, og gangen er gjort ren.  Så jeg glæder mig rigtig meget til, at vi kan spise morgenmad i køkkenet i morgen tidlig.
Glasskabet og skænk har erstattet det store skab. Stole, der passer til bordet kommer, men indtil da kan et par af de ekstra stole, vi har opmagasineret i garagen, godt bruges.

Der mangler lister, både foroven og forneden. Vindueskarmene skal gøres færdig. Rullegardiner skal sættes op - og en hel del mere mangler, men nu kan vi i hvert fald danne os et indtryk af, hvordan det bliver. 
Jeg har det faktisk svært med, at der skal bores i de fine hvide vægge, men det må jeg jo se at komme over.
Jeg glæder mig usigeligt til at sige farvel til den sidste håndværker - selv om vi jo har været rigtig glade for, at de kom som aftalt.



Ingen kommentarer:

Send en kommentar