tirsdag den 30. juni 2015

En dejlig dag

Dagen er startet stille og dejligt. Solen skinnede ind gennem vinduet allerede kl. 5.30, men jeg valgte dog ikke at stå op der, men hyggede mig med en bog indtil klokken blev 7.
Manden min er hurtigere til at spise morgenmad end jeg, så da han gik ud for at fordre fuglene skulle jeg først til at i gang med kaffen. Han gjorde opmærksom på, at det var rigtig dejligt udenfor, så kaffe og avis kom med ud
Men der var andre gøremål på morgenstunden. Jeg skulle til morgensang i As kirke, så i bad og op på
cyklen. En dejlig tur ned til kirken, som ligger så smukt med udsigt til både himmel og hav.

 Billedresultat for As Kirke
Morgensangen startede med, at kirkesangeren og hans hustru sang Godmorgen lille land.
Herefter var det vores tur til at synge. Vi sang bl.a. Nu vågner alle guds fugle små. De havde nu været vågne længe, men en dejlig sang! Dejligt at få rørt stemmebåndene med nogle af vores dejlige salmer, og dejligt at sige godmorgen til en hel masse mennesker, der lige som jeg holder af, at starte dagen med sang.
Hjemme igen gik jeg en runde i haven og så, at det nu var tid til at plukke de første jordbær.
Her er de så, og vi skal nyde dem ude i solen. Jeg behøver vist ikke sige, at jeg elsker jordbær.
Bare solen og det dejlige vejr fortsætter. Alt bliver lettere, når solen skinner. Nu skal jeg i gang med at bekæmpe myrer. De tror, de er velkommen her på Skrænten, de er kommet i hobetal, men det de slet ikke.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar