tirsdag den 9. juni 2015

Vinterforberedelse på en sommerdag

I dag fik vi leveret træ. Det skal bruges i brændeovnen til vinter. Lige netop i dag synes vinteren dog langt væk. Det er dejligt solskin.
Det ser ikke ud af så meget - men det er det faktisk.
I hvert fald står manden min og genboen og taler om, at det vist vil tage sin tid, at få det kløvet.
Men vi gik frisk i gang. Manden har langt det hårdeste arbejde med at kløve, medens jeg nøjes med at køre det om til brændeskuret og stakke det. At stakke brænde er en hel videnskab (hvis jeg skal høre efter manden, der mente, jeg først skulle oplæres) men jeg synes nu, det går rimeligt, og det ser såmænd ganske fint ud. Men det er nu også manden, der til vinter helt og holdent passer brændeovn, og så skal brændet jo selvfølgeligt også være let tilgængeligt.
Da vi indstillede arbejdet i dag, syntes jeg ikke, der var svundet ret meget i stakken. Der er i hvert fald arbejde nok til de næste par dage.
Heldigvis er vejret jo dejligt, og alt bliver lettere i solskin! Der hvor jeg står og stakker brænde, har jeg udsigt til den dejligste buket, jeg plukkede i grøftekanten morges.
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar