mandag den 1. juni 2015

Hjelholt Uldspinderi/Krengerup Hørvævsmuseum

Seriøs strik... for sjov havde i søndags arrangeret tur til Fyn. Det blev en særdeles hyggelig dag.
Vi fik en rundvisning på Hjelholt Uldspinderi. Jeg har aldrig besøgt et uldspinderi før, så det var interessant.
For mig at se, lignende det nærmest Storm P maskiner, men de fungerede tilsyneladende fint. Det samme gjorde sig gældende på Krengerup Hørvævsmuseum, men det er jo også et museum!
Man kan vel ikke besøge et uldspinderi uden at købe garn? Jeg kunne i hvert fald ikke.
Garnet skal bruges til en "vingebluse".
Garn til en kjole kunne der også lige blive til!
Jeg glæder mig til at komme i gang, og håber resultatet bliver, som jeg forventer. Mens jeg strikker, vil jeg genkalde mig alle de fine strikketing, som mange af deltagerne i turen luftede denne dag. Hold op, hvor er der mange dygtige strikkere her i Danmark - ca. 40 var med på turen til Fyn.
 
 


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar