fredag den 19. september 2014

Ugerne, der bare smuttede

Jeg har været fraværende på bloggen, da tiden bare er suset af sted. Jeg prøver at følge med og sortere i, hvad der er vigtigt for mig lige her og nu.
I sidste uge startede vi med at male ikoner igen efter en lang sommerferie. Vi var på besøg hos Lise i Virklund, som havde plads til os. Det kræver nemlig en del bordplads, at have sine ting opstillet til maleprocessen.
Lise er en virkelig kreativ pige. Hun kan rigtig meget med sine hænder. Hun  var i gang med oprydning og dermed salg af en del ting. Det nød jeg godt af.
Jeg kom hjem med denne fine kurv flettet af pil. Æblerne er også fra Lises have. Vi kunne blot gå ud og plukke dem, vi havde lyst til.
Om aftenen samme dag skulle vi  samles i broderigruppen efter sommerferien. Jeg har selvfølgelig mødt en del i sommerens løb, men ikke alle, så det var et dejligt gensyn. Mange har været flittige, så vi er kommet langt.
En fødselsdag skulle også fejres lørdag. Det blev en rigtig dejlig lørdag. Først var vi ude at heppe, da familien startede med et løb. Et lokalt løb - Fuldenløbet. Alle 4 var med. Den mindste på cykel.  En sej motionsfamilie!
1
Her er den mindste i fuld fart. Far kommer lige bagefter.
Her kommer mor og datter. Det var moderens fødselsdag, vi fejrede.
Jeg siger blot GODT klaret til de 2 små. En meget kuperet rute på 6 km, der gik ind gennem skoven. Det er noget, der kan tære på kræfterne. Alle kom i mål i fin tid. Far og mor er vant til at løbe, men for børnene, var det første gang, de deltog i et løb.
Sammen med min søster har jeg også været på besøg i Skanderborg. Den by, hvor jeg gik i skole. Anledningen var denne gang en strikudstilling i biblioteket i kulturhuset. Det er Bodil Munch, der udstiller. Jeg overvejer, at strikke en af hendes ting, og ville gerne se det færdige resultat.
1
Det er disse stedmoderblomster, jeg er faldet for.
Men der var også andre fine ting på udstillingen. Blandt andet en del håndledsvarmere.
Foreløbig er det blevet til, at jeg har fundet garn frem i gemmerne, og vil igang med håndledsvarmere. De er udført i vævestrik, som jeg synes, giver en rigtig fin effekt, og i de fleste tilfælde er enkelt at strikke.  
Fordi jeg lige nu synes, tiden løber afsted for mig, tænker jeg en del over TID. Egentlig synes jeg, at jeg er ret god til at styre min tid og nyde nuet. Men den sidste tid er vist gået lidt for stærkt for mig. Jeg må derfor sørge for, at komme ind i en rolig rytme, så der er pauser, pusterum, åndehuller og oaser. Jeg ved, at det er nødvedigt, at der er en god balance mellem hjemme og ude. Altså skal jeg have pauser mellem mine projekter. Min krop er god til at give mig besked, men jeg er ikke altid en god lytter! Det har jeg virkelig måttet sande. Et par dage måttet "rykkes ud", da ryg og hoved gjorde "knuder". Det er rigtig træls, når solen skinner så dejligt udenfor.









Ingen kommentarer:

Send en kommentar