lørdag den 13. december 2014

Julehygge, gløgg + migræne

I aftes var vi til julehygge hos gode venner. Det var en rigtig hyggelig aften. Der blev serveret dejlige hjemmebagte ting. Til sidst blev der serveret gløgg og æbleskiver
Vi spadserede hjem. Det var en kold aften, men heldigvis udeblev den varslede storm - i hvert fald her hos os.
Jeg havde ikke sovet mange timer, før jeg vågnede med migræne. Uha det var slemt. Jeg har medicin, jeg kan tage. Jeg troede først ikke det virkede, men det gjorde det heldigvis - efter nogen tid. Men dagen i dag er bare "væk", det er først nu her hen under aften, jeg er på højkant igen.
Jeg prøver at analysere, hvad det kan være, der udløste migrænen. Det eneste jeg kan komme på er gløggen. Den smagte ellers godt, og jeg fik kun 2 små glas. Men det varer nogen tid før jeg igen skal have gløgg,  jeg ikke selv har lavet. Jeg skal vide hvilken rødvin, den er lavet på, og hvad spiritus, der kommes i.
Jeg ved selvfølgelig også, at jeg skal sørge for at få nok søvn, men det blev ikke overvældende sent, så jeg tror bestemt ikke, det kan være grunden.
Måske må jeg bare acceptere, at jeg får migræne engang imellem, men det er altså svært. 

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar