lørdag den 27. december 2014

Julen, åh hvor er du dejlig

Den 22. startede dejlige dage, da min datter kom hjem. Det er så dejligt, at have hende under samme tag. Vi hyggede og nød hinandens selskab.
Sønnen og hans familie kom den 24. Så havde jeg alle mine kære omkring mig. Der er simpelthen ikke noget bedre.
Manden min  og sønnike gik i køkkenet sammen, for at forberede maden. Hos os står den altid på kalkun juleaften.
Eneste "uheld" i køkkenet var, at den fond, som manden havde forberedt hele dagen, pludselig kogte helt tør. Det sker, når der er mange bolde i luften. Men sønnen havde også forberedt sig, og kogt den fond, som han har stor succes med at anvende. Så ingen panik.  Hos os er maden juleaften en stor nydelse, og det blev det sandelig også i år.
Risalamanden med mandel tog sin tid at komme igennem, da manden min fik mandelen ret hurtigt, men ikke gav sig til kende, før skålen var tom, og der var spist op.
Selv om der er små børn, er der ingen hast over spisningen, men tid til rigtig at nyde maden.
Børnene var selvfølgelig spændte, men ikke på nogen måde utålmodige.
Der blev i eftermiddagens løb kigget lidt julefjernsyn.
Jeg nød at gå og dække bord.
Her er jeg i gang. Bordet dækkes næsten ens hvert år. Den samme dug, tallerkner, og ikke mindst servietholderne. Dem har mine børn lavet, da det var små og i dagpleje hos Grethe. Det blev dog bemærket, at en i årenes løb har mistet et øje, så det må jeg vist reparere inden næste år.
Sådan så juletræet ud i år.
Efter at have sunget alle de dejlige julesalmer/-sange, startede gaveuddelingen.
TAK til alle mine kære for en rigtig dejlig dag, som først sluttede sent. Jeg fik så fine gaver, som jeg nok skal vise ved en anden lejlighed.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar