fredag den 17. marts 2017

Dorotealiljer

En af mine ikonveninders datter ønskede sig dorotealiljer, men kunne ikke finde et sted at købe dem. Hun havde fået af vide, at løgene var sarte, og ikke kunne sendes. Den anden dag, da jeg var lidt i haven, talte jeg med genboen, der sagde, at jeg næsten skulle se hendes bed med dorotealiljer. Det var et ganske  betagende syn. Vi talte så lidt om 'de sart løg'. Det havde hun aldrig hørt om. Hendes liljer var fra hendes mors have. Men hun tilbød, at grave lidt op, så kunne jeg give dem videre. Senere på dagen stod der to poser foran min dør med en sød seddel på, at her ved dorotealiljer både til min veninde og jeg selv.
Mine blev straks sat i jorden, og de andre afleveret til min veninde.
1
Den har en så fin blomst.
Iøvrigt har jeg altid troet, det hed dorthealiljer, men det gør det så ikke ifølge  retskrivningsordbogen. 
En stor tak til Maria for blomsterløgene.
Jeg vil lige vise, at krokus nu også står så fint i haven. Desværre kan fuglene rigtig godt lide de gule, og da vi har mange fugle i haven, ser alle de gule noget forpjusket ud.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar