søndag den 12. marts 2017

Hvad var det dog der skete?

Efter en dejlig frokost, blev manden min og jeg enige om, at vi måtte ud og luftes i solskinnet. Derfor gik vi i en tur i Parken. Parken er for os Palsgaard Park. Vi fortsatte ind i skoven, for jeg skulle lige se, hvor langt anemonerne var fremme. Og
Mit vinterfrosne hjertes kvarts
må smelte ved at se det,
den første dag i marts.
Hvad gennembrød den sorte jord
og gav den med sit sølvblå flor
et stænk af himlens tone?
Den lille anemone,
jeg planted der i fjor.
Jeg har ganske vist ikke plantet anemonerne, men jeg kan ikke lade være med at synge denne dejlige sang om anemonen. Jeg havde ikke ventet, at finde anemonerne i blomst. Men alt gror vældigt lige nu. 
1
Der er også en del flere vintergækker end hjemme i min have.
 Smukke farver
 Selvfølgelig skulle der lidt anemoner med hjem. De står nu og pynter på mit bord.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar