søndag den 19. marts 2017

Trøje i Mor Aase garn

For lang.... tid siden købte jeg Mor Aase garn i Rema, der havde det på tilbud til 50,- kr. for 10 nøgler. Jeg købte en pose (10 nøgler) gråmeleret og en pose sort. Jeg vidste ikke, hvad jeg skulle bruge det til, men jeg kunne da altid strikke sokker!
I en af mine strikkebøger, Blue Notes af Susie Haumann, så en jakke, Denim Blue, som jeg syntes så dejlig ud. Jeg lavede strikkeprøver og fandt ud af, at jeg måske kunne bruge Mor Aase garnet.
Så nu er en dejlig 'jakke' færdig til at blive taget i brug. Jeg ved allerede, at den bliver jeg rigtig glad for. Den falder så fint.
Her er den vasket og ligger til tørre.
så er den klar til brug. 
Det tog ikke 14 dage at strikke den, men så lå den et stykke tid og ventede på at blive syet sammen og vasket. 
Jeg fik ærmerne strikket lidt for lange, og ærmegabet er måske lige stramt nok, en alligevel er den dejlig at have på. Hvis jeg vælger at strikke en af det sorte garn, ved jeg, hvad jeg skal ændre.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar